e-Commerce Trending YouTube / TikTok Video's Premium

Switcher Studio: de kracht van succesvol social selling voor B2B

Switcher Studio: de kracht van succesvol social selling voor B2B

Als één van de marktleiders op het gebied van livestreaming heeft Switcher Studio consequent furore met hun innovatieve app gemaakt die social selling, marketing betrokkenheid via live content en nog veel meer mogelijk maakt.

Wat is social selling?

Social selling is een strategie voor het genereren van leads die speciaal is ontwikkeld om verkopers te helpen rechtstreeks via sociale platforms met potentiële klanten te communiceren. Het concept van social selling daagt de standaard transactie-ervaring tussen klanten en bedrijven uit. Iets wat tot meer natuurlijke leads leidt.

Social selling maakt gebruik van sociale netwerken om bestaande relaties met klanten plus andere belanghebbenden tot stand te brengen en uit te bouwen. Dit was in het verleden veelal beperkt tot marktplaatsen op social media platforms, zoals Facebook.

Maar vanwege de populariteit van multi platform streaming is hier nu snel een paradigmaverschuiving in te zien. Bedrijven kunnen nu bijvoorbeeld hun in-store ervaringen simpel naar klanten over de hele wereld brengen door gelijktijdig te streamen op YouTube, TikTok, Twitch en andere populaire platforms.

De impact van live commerce is verreikend

Live commerce is niet alleen een gelokaliseerde trend die enkel voor een bepaalde niche relevant is. Maar de impact ervan is verreikend en heeft ook zeker een revolutie teweeggebracht in de manier waarop merken in de verschillende handelsmarkten verkopen. Volgens een recente studie van Statista zijn de aankopen via livestreams alleen al sinds de COVID-19 pandemie met 76% gestegen.

Het gebruik van Switcher Studio voor social selling en livestream verkoop kan ongeacht de branche waarin jij je bevindt een krachtige motor voor groei zijn. Of het nu voor B2B is of het creëren van virtuele ervaringen voor kleine bedrijven, livestream selling is een unieke oplossing die aan al jouw e-commerce behoeften aangepast kan worden.

Laten we hieronder eens kijken wat dit alles voor jouw bedrijf betekent.

Het verhoogt de betrokkenheid en conversies

Het live streamen op meerdere social media platforms opent allerlei nieuwe manieren om het gebruikersverkeer, de betrokkenheid en de verkoop te stimuleren. Bedrijven zoals Switcher begrijpen dat een effectieve livestreaming niet alleen een uiterst moderne manier is om al jouw producten aan een nieuw publiek te presenteren, maar het is ook nog eens bijzonder boeiende entertainment!

Want als het om social selling gaat, dan biedt Switcher Studio jou het ideale platform dat je alle tools biedt die je nodig hebt om publiek aan te trekken en vast te houden. Met Switcher Studio kunnen bedrijven, door middel van dynamische functies zoals ingebed chatten, snel boeiende live ervaringen creëren. Je kunt zo bijzonder eenvoudig een weggeefactie organiseren, om zo de kijkers te stimuleren om hieraan deel te nemen en ook hun vrienden uit te nodigen.

Een verbeterde SEO

Wil je graag meer doen dan enkel standaard optimalisaties uitvoeren om jouw webpagina’s bovenaan de ranglijst van zoekmachines te krijgen? Embedded video content is dan misschien wel de sleutel tot het bereiken van dat doel en nog veel meer.

De recente focus van Google op video-indexering is immers een sterke indicatie van de hoge on-site waarde die video’s bevatten. Het maakt daarbij niet uit of dit om een livestream verkoop gaat of gewoon een standaard video.

Het toevoegen van video’s op een bestemmingspagina kan het aantal conversies met maar liefst 80% verhogen. Het helpt jouw publiek door middel van embedded video’s dus niet alleen om jouw producten in een nieuw daglicht te zien, maar zorgt er tegelijkertijd ook voor dat zoekmachines je content (door een betere indexering) beter begrijpen.

Een unieke oplossing voor elk bijzonder evenement

Bedrijven die met een groeimindset werken, houden zich op de lange termijn zelden vast aan één type content. Van het hosten van informatieve videopodcasts tot het in realtime samenwerken met influencers op het podium, bij live commerce draait alles om het verleggen van de grenzen van wat er via social selling mogelijk is.

Vooral de kleinere bedrijven die graag snel willen groeien, zullen enorm profiteren van influencer marketing en livestream verkoop. Je kunt via Switcher Studio vrij simpel allerlei nieuwe doelgroepen ontdekken door met toonaangevende influencers content te creëren.

Om op deze wijze van de hogere ROI te genieten die gepaard gaat met een kijkerspubliek dat gegarandeerd in jouw producten geïnteresseerd is! B2B bedrijven kunnen naar wens ook experts uit de branche uitnodigen om zo via podcasts en virtuele ervaringen beter samen te werken.

Multi-platform streaming en social selling is volgens de kenners de toekomst van content commerce. Ben jij er ook al klaar voor om jouw bedrijf met Switcher Studio naar een hoger niveau te tillen?

Bron