Trending YouTube / TikTok Social Media

Promo.com is perfect voor de creatie van TikTok advertenties

Promo.com is perfect voor de creatie van TikTok advertenties

TikTok wordt steeds meer één van de lucratiefste digitale marketing mogelijkheden. Want met meer dan een miljard gebruikers is het niet zo moeilijk om via TikTok advertenties veel potentiële nieuwe klanten op het platform te vinden. Dit zijn advertenties die als video’s, foto’s of GIF’s verschijnen, die gebruikers zien terwijl ze door de app bladeren.

De TikTok advertenties die het beste werken zijn video’s tussen de 10 en 25 seconden, met de echt opvallende delen in de eerste 3-10 seconden. De beste advertenties bevatten natuurlijk ook een of andere vorm van audio, zijn voorzien van ondertiteling en hebben een verticale indeling. Je moet natuurlijk ook hashtags je TikTok advertentie toevoegen, want zo kunnen relevante gebruikers je beter vinden.

Het gebruik van de perfecte TikTok advertentie-editor

Het vinden van de perfecte TikTok advertentie-editor lijkt echter een geheel ander verhaal. Dit komt veelal omdat het vinden van de juiste TikTok video-editor van jouw precieze behoeften afhangt. Denk bijvoorbeeld maar aan de type advertentie inhoud die jij gaat maken, hoe vaak je deze berichten gaat plaatsen, welke bewerkingsfuncties jij nodig heeft, enzovoort.

Enkele aandachtspunten waar je zeker op wilt letten bij het selecteren van een geschikte TikTok advertentie-editor is een eenvoudige bedieningsinterface. Als je nog een beginner bent, ga dan zeker voor een TikTok advertentie-editor met een ‘slepen en neerzetten’ interface, zodat je eenvoudig media aan sjablonen kunt toevoegen.

De mogelijkheid van maatwerk is ook belangrijk. De beste TikTok advertentie-editors maken zonder meer al gebruik van sjablonen. Maar het is ook bijzonder prettig fijn om de mogelijkheid te hebben om de elementen erin naar wens te veranderen. Vooral als je je eigen branding toe wilt voegen.

Promo.com als ideale TikTok advertentie partner

TikTok advertentiemakers van alle vaardigheidsniveaus vinden dat het Promo.com platform zonder twijfel een duidelijke gebruikersinterface biedt die makkelijk te bedienen is. Promo.com geeft de gebruiker ook de keus uit meer dan 110 miljoen stockvideo’s en afbeeldingen, plus meer dan duizend TikTok goedgekeurde achtergrond muziektracks!

Promo.com is alleen om deze redenen al een uitstekend platform voor iedere TikTok advertentie-editor en/of social media influencer en digitale marketeer. Het wordt bovendien met talloze handige tools geleverd die een drukke influencer nodig heeft om al zijn of haar sociale media video’s te beheren.

Denk daarbij onder meer aan ‘brand management’, het aanpassen van het videoformaat en aanpasbare sjablonen voor elke social media site.

Wat als bedrijf op TikTok te posten?

De bezoekers komen vooral naar TikTok om vermaakt, geïnformeerd of geïnspireerd te worden. Dus moeten jouw bedrijfsvideo’s ten minste één van deze items aanvinken als je graag viraal wilt gaan of een groot eigen publiek op het platform wilt opbouwen.

Enkele geweldige TikTok ideeën voor kleine bedrijven zijn onder meer het plaatsen van educatieve content, zoals instructievideo’s, tutorials of zakelijke tips en advies.

Unieke achter de schermen video’s die jouw kleine team aan het werk laten zien of hoe jij jouw producten maakt en bestellingen inpakt, werken ook verbazingwekkend goed. Ze kunnen jou immers helpen perfect de menselijke kant van je merk aan de kijkers te laten zien. En tegelijkertijd jouw bedrijf en producten op een subtiele wijze promoten.

Als je eenmaal een TikTok publiek hebt opgebouwd, dan kan het stellen van vragen of het houden van opiniepeilingen over je video’s ook een goede manier zijn om je publiek meer bij jouw bedrijf te betrekken.

Het is vooral belangrijk om een niet-verkoop achtige aanpak op TikTok te hanteren. Dus in plaats van in elke video voor een harde verkoop te gaan, kun jij je als bedrijf beter op het entertainen of informeren van jouw publiek richten. Om zo meer merkbekendheid op te bouwen. Iets wat zich uiteindelijk in sales vertaalt. Denk er dus eerst aan om waarde te bieden en pas daarna je merk te promoten!

Promo: perfect voor de creatie van TikTok advertenties conclusie

De enorme invloed van TikTok kan zeker niet onderschat worden. Want de gemiddelde TikTok gebruiker besteedt elke dag weer meer dan anderhalf uur aan deze populaire app. Alle liedjes, producten en boeken die op TikTok viraal gaan zijn niet alleen snel uitverkocht, maar staan ook bovenaan de top tien lijsten van over de hele wereld.

Dus als jouw (kleine) onderneming nog niet op de TikTok trein is gestapt, dan is er geen beter moment dan nu om hier samen met de hulp van Promo.com aan te beginnen. Want dit ultra geliefde social media platform vertoont nog geen enkel teken van vertraging!