Trending Apps e-Commerce

Freshworks CRM (klantrelatiebeheer) software recensie

Freshworks CRM (klantrelatiebeheer) software recensie

Als eigenaar van een klein bedrijf kan het soms lastig zijn om de beste CRM software voor je bedrijf te vinden als je niet weet waar je moet beginnen. Als je dan de verkeerde software kiest, dan kan dit daarna mogelijk tot kostbare en tijdrovende migraties leiden.

Wat is Freshworks CRM?​

Freshworks CRM (klantrelatiebeheer) is een uiterst handige alles-in-één tool suite met 5 software producten. Het bestaat uit de volgende software-oplossingen:

Freshservice / Freshmarketer / Freshdesk / Freshchat / Freshsales.

De Freshworks CRM tool suite biedt zonder twijfel veel functies. We zullen elk van deze producten daarom in iets meer detail bespreken.

Waar Freshworks CRM in uitblinkt

Om te beginnen vermelden we dat Freshworks vooral in het volgende uitblinkt:

  • CRM en alles wat het omvat (levenscyclus, klanttraject, contact score)
  • Klantenservice tickets en een geautomatiseerde communicatie
  • IT-software beheer (het stroomlijnen van dit proces)

Freshworks CRM bereikt dit zowel door veel automatiserende processen aan te bieden en door de ingewikkelde functies beter toegankelijk voor beginners te maken.

Op het gebied van klantenservice is Freshdesk absoluut één van de beste ticketingsystemen op de markt. Het biedt niet alleen een uitgebreide automatisering om de tickets aan de juiste teams toe te wijzen. Maar het biedt ook via meerdere kanalen een sublieme ondersteuning in de vorm van een uniforme team inbox.

Daardoor kunnen de ondersteuningsteams (in principe) nooit een klantprobleem missen. Het maakt niet uit of dit nu via een live chat, per e-mail of telefoon is. Freshworks CRM is om deze reden vooral geweldig voor startende sales teams die nog maar net de kneepjes van het vak leren. Dit omdat het uitstekend werk levert bij het introduceren van CRM concepten bij alle nieuwe gebruikers.

Eén goed voorbeeld hiervan is hoe het uitgebreide lead scoresysteem de verkoopteams kan helpen de voorkeuren van klanten beter te begrijpen. Om ze zo effectiever te targeten.

Het is daarnaast belangrijk om te weten dat de Freshwork CRM tools ook een eenvoudige integratie met andere populaire CRM’s mogelijk maakt.

Freshservice

De 5 softwareproducten van de Freshworks CRM suite

Het Freshworks CRM systeem bestaat zoals hierboven al gemeld uit een breed scala aan tools voor de 5 producten waaruit de CRM suite bestaat.

Freshservice

Freshservice is een cloudgebaseerde oplossing voor IT-servicemanagement (ITSM) die specifiek op het stroomlijnen van interne processen is afgestemd en IT-teams helpt om efficiënter te werken.

Je kunt aan de slag met Freshservice voor slechts € 15 /maand per gebruiker.

Het biedt onder meer een incidentbeheer, kennisbank, selfservice-portaal, SLA Management en een workflow automatisering.

Freshdesk

Freshdesk is een behoorlijk uitgebreid klantenservice platform. Zelfs als je niet van de gehele Freshdesk CRM suite gebruik wilt maken, is Freshdesk fantastisch om de klantenondersteuning van uw MKB naar een hoger niveau te tillen.

Enkele functies die Freshdesk biedt zijn onder meer e-mail en social tickets, tickets toewijzen, een kennisbank, ticket trendrapport en teamsamenwerking mogelijkheid

Freshdesk is met haar mogelijkheden voor automatisering, integratie en ondersteuning via meerdere kanalen vooral geweldig voor kleine en middelgrote bedrijven. Je kunt zelfs gratis aan de slag met Freshdesk.

Deze gratis versie biedt onder meer een ticketbeheer plus sociale media en email integratie voor je tickets. Iets wat op zich al best geweldig is. Upgrades zijn er al voor slechts € 15 /maand per gebruiker.

Freshmarketer

Freshmarketer

Freshmarketer is een alles-in-één marketing automatiseringspakket binnen Freshworks CRM. Wat Freshmarketer echt het beste doet, is je helpen krachtige, geautomatiseerde campagnes te creëren om zo meer klanten te bereiken en leads in sales om te zetten.

Freshmarketer biedt functies zoals contact- en accountbeheer (voor Shopify en WooCommerce), de levenscyclusfasen van de contacten, tracking voor websites en ingebouwde chat, campagnes op sociale media en e-commerce-integraties.

Hoewel het een gratis abonnement biedt, raden we je aan om voor het Growth abonnement te gaan (€ 15 /maand per gebruiker). Om zo van de zogenaamde Journey Builder te profiteren en de multi-channel integratie voor ondersteuning en chat.

Freshchat​

Freshchat is een AI-gestuurd klant berichten platform waarmee je direct met klanten kunt communiceren, problemen kunt oplossen en talloze vervelende taken kunt automatiseren.

Het biedt een scala aan functies, zoals onder andere een chatbot automatisering en chatbot analytics, integraties met de andere producten in de Freshworks suite, omnichannel-berichten en teamsamenwerkingen.

Het beste van dit alles? De gratis versie van Freshchat biedt direct al een chatbot-automatisering. Dit betekent dat je via allerlei kanalen een chatfunctie kunt opzetten zonder hier een cent aan uit te geven!

Freshsales

Freshsales

Freshsales is een CRM oplossing die speciaal is ontworpen om je verkoopteam te helpen zich te concentreren op wat het allerbelangrijkst is: de klant. Het doet dit door zich op alle aspecten van de verkoopcyclus te concentreren.

Sommige functies zijn onder meer contact- en accountbeheer, fasen contact levenscyclus, ingebouwde chat, e-mail en telefoon, plus een mobiele app.

Alleen al door de verkoop automatisering en gamification praktijken kan de service zich van de massa onderscheiden. Wanneer je deze tool aan de krachtige campagnes van Freshmarker en de post-sales functies van Freshdesk koppelt, dan heb je met de Freshworks suite een behoorlijk indrukwekkend CRM totaalpakket.

Voor wie is Freshworks het meest geschikt?

Dit is op zich niet een eenvoudige vraag, want Freshworks is in principe voor vrijwel elk bedrijf bijzonder nuttig. Het is echter vooral geschikt voor startups, kleine en middelgrote bedrijven en middelgrote ondernemingen.

Dankzij de flexibele prijzen en gratis abonnementen van de CRM klantrelatiebeheer software oplossingen, kun jij je echt in de sterke punten van jouw bedrijf specialiseren. Je kunt daarbij voor sommige gratis abonnement kiezen met de aanvulling van enkele upgrades.

Bovendien is de integratie vanuit andere CRM’s met Freshworks een fluitje van een cent, waardoor je jouw bestaande gegevens eenvoudig naar Freshworks kunt converteren.

Freshworks CRM (klantrelatiebeheer) software recensie conclusie

Freshworks levert een uitzonderlijke CRM software suite met een aantal geavanceerde aanpassing opties voor bedrijven die hun klantervaring graag willen verbeteren. Het heeft een gebruiksvriendelijke bedieningsinterface en een overvloed aan functies die aan elke zakelijke behoefte tegemoetkomen.

Freshworks CRM wordt daarom door velen als één van de beste CRM oplossingen op de markt gezien. Het is vooral geweldig voor kleine (e-commerce) bedrijven omdat het veel vrijheid biedt met zijn prijsplannen, automatisering en integraties.

Als je nu deze Freshworks CRM recensie hebt doorgelezen en nog steeds niet overtuigd bent, dan raden we je zeker aan om hun gratis proefversies eens aandachtig te bekijken!

Bron