Trending e-Commerce

Hoe je jouw bedrijfswebsite laat opvallen

Hoe je jouw bedrijfswebsite laat opvallen

In een wereld met miljoenen websites is het een grote uitdaging om jouw bedrijfswebsite of webshop optimaal van de massa te onderscheiden. Op de manier waarop je deze website ontwerpt en aanpast, onderscheidt jij je immers niet alleen als merk met jouw branding, maar het heeft ook invloed op het soort zichtbaarheid dat je online krijgt.

Als jouw website niet uniek of aantrekkelijk genoeg is, dan loop je het risico dat je hogere bouncepercentages krijgt, waardoor je belangrijke kansen misloopt. Op de onderstaande manieren kun je ervoor zorgen dat jouw website meer opvalt!

01. Ga voor de juiste domeinnaam

Als het om jouw branding gaat, dan zegt de naam die je kiest veel over jou. De domeinnaam is je online identificatie en bepaalt hoe jouw publiek je kan vinden. Eén van de beste manieren om een domeinnaam te selecteren is door er eentje te kiezen die het beste bij jouw merk of bedrijf past.

Hoewel je het zeker simpel moet houden, mag je niet op professionaliteit bezuinigen. Houd het daarom binnen 7 tot 14 tekens en vermijd het gebruik van cijfers, koppeltekens en dubbele letters. Voeg zonder overdrijven eventueel enkele trefwoorden toe die laten zien in welke branche jij je bevindt.

Als je vastloopt bij het kiezen van domeinnamen, dan kun je met behulp van AI (kunstmatige intelligentie) ook een interessante domeinnaam genereren.

02. Optimaliseer je paginasnelheid

Wachten tot een webpagina is geladen, vooral als je haast hebt, kan bijzonder frustrerend zijn. Nu steeds meer mensen smartphones en snellere verbindingen gebruiken, verwachten ze ook dat de laadsnelheid niet meer dan 2 seconden zal bedragen. Als een bedrijfswebsite niet binnen dit tijdsbestek wordt geladen, dan zullen de bezoekers van zo’n site zich op een andere site richten.

Je moet absoluut aan een hogere laadsnelheid werken om dergelijke gevallen met jouw bedrijfswebsite pagina’s te voorkomen. Je kunt beginnen met het comprimeren van alle afbeeldingen voordat je deze op de site laadt. Voer, nadat je de webpagina’s hebt geoptimaliseerd, ook zeker zelf een test uit om te weten hoe goed jouw site presteert.

03. Gebruik de juiste oproepen tot actie (CTA’s)

Met de vele beschikbare websites weten jouw klanten misschien al wat ze precies willen. Ze zijn al bijzonder gewend geraakt aan visuele aanwijzingen en kunnen soepel door verschillende websites navigeren.

Om jouw bedrijfswebsite te onderscheiden, moet je de juiste call-to-action (CTA’s) gebruiken om hen ertoe aan te zetten een beslissing te nemen. Creëer daarvoor aantrekkelijke knoppen met een gevoel van urgentie. Overdrijf het echter niet!

04. Houd de content van jouw website actueel

Jouw website ontwerp eindigt absoluut niet bij de ontwerpelementen. Dus zodra jouw webpagina’s live gaan, moet je al jouw bestaande en potentiële klanten met een hoge kwaliteit content aanspreken. Jouw bedrijfswebsite of webshop is jouw etalage en is daarom ook de allerbeste plek om je meest recente werk of producten te presenteren.

De inhoud die je plaatst, is natuurlijk afhankelijk van het type website dat je gebruikt. Als je een e-commerce website hebt, dan kun je naar wens een afzonderlijke blog hosten met artikelen en informatieve beschrijvingen van jouw producten en diensten. Houd je content altijd relevant en SEO geoptimaliseerd.

Hoe je jouw bedrijfswebsite laat opvallen conclusie

Jouw bedrijfswebsite laten opvallen is een niet te onderschatten taak die continu aandacht vereist. Je moet jezelf consequent inzetten om het beter te maken.

Hoewel het jouw eigen website is, moet je ervoor zorgen dat deze over jouw klanten en opdrachtgevers gaat. Ze moeten zich, elke keer dat ze jouw bedrijfswebsite bezoeken, gewaardeerd en tevreden voelen. Door een eenvoudig te onthouden domeinnaam te gebruiken en de snelheid van jouw site te optimaliseren, kun je ongetwijfeld al veel harten winnen.

Vergeet daarnaast niet om ook de juiste call-to-actions op te nemen en je content voortdurend bij te werken. We wensen je met onze tips veel succes met het bereik van jouw website!

Bron